Achtergrondinformatie | Meshlink
Met behulp van Meshlink kunt u uw ledenadministratie op één centrale locatie invoeren. Door onze integraties kunnen we ervoor zorgen dat de ledenadministratie die wordt bijgehouden in KNLTB.Club of AllUnited, automatisch wordt gebruikt voor toegangscontrole (ledenpas/pincode), kassa (koppeling met bardienstrooster en betaling met ledenpas).
Dankzij deze integratie hoeft u niet langer handmatig ledengegevens in te voeren in zowel KNLTB.Club/ AllUnited, Paxton/Net2, Axema/VAKA en Twelve. Dit bespaart u niet alleen veel tijd, maar zorgt er ook voor dat uw ledenadministratie overal up-to-date blijft en automatisch wordt bijgewerkt.
Meshlink kan ook gekoppeld worden aan de reserveringssystemen van KNLTB.Club en AllUnited, zodat het mogelijk is om verlichting aan te sturen en toegang te verlenen. Door Meet & Play correct te configureren in KNLTB.Club of AllUnited, kan Meshlink een reservering volledig autonoom maken. De aangemaakte pincode werkt dan bijvoorbeeld 30 minuten van tevoren op de poort en de verlichting wordt automatisch in- en uitgeschakeld, een kwartier voor en na de reservering. Bovendien zorgt Meshlink ervoor dat de pincode na 30 minuten uit het toegangcontrolesysteem verdwijnt, zodat niet-leden na de reservering geen toegang meer hebben tot het park.
Aan de hand van onze verschillende modules kunnen we de wildgroei aan digitaliseringen op verenigingen tegengaan door systemen en hardware aan elkaar te koppelen, en autonoom te laten werken. Meshlink opereert dan ook veelal op de achtergrond. Echter bieden we ook een omgeving waarin beheerders het park kunnen beheren en besturen. Zo heeft een beheerder van een park onder meer toegang tot:
- Parkoverzicht
- Planner
- Indoor
- Gebruikers
- Leden
- Activiteitenoverzicht
- Status
- Profiel
- Uitloggen
Deze lijst kan afwijken afhankelijk van de modules die men afneemt bij Meshlink en de ingestelde rechten die u heeft als User op het park. Mochten er onderdelen ontbreken dan zou het kunnen dat: de juiste module niet wordt afgenomen, de juiste rechten niet verschaft zijn voor uw account of dat er dingen nog niet volledig geconfigureerd zijn.
Sportvelden ontbreken in het parkoverzicht? | Parkoverzicht
Velden zijn enkel automatisch ingesteld wanneer u de module ‘Verlichting – Handmatige schakeling’ afneemt. Mocht u geen gebruik maken van deze module, maar wel uw park willen zien in Meshlink dan dient u hier zelf contact over op te nemen met uw Meshlink reseller of support@meshlink.nl
Handmatig schakelen van de velden in het parkoverzicht is niet mogelijk? | Parkoverzicht
Module wordt niet afgenomen en/of Rechten ontbreken aan uw account:
- Module: ‘Verlichting - handmatige schakeling’ wordt niet afgenomen.
Rechten: U beschikt niet over de juiste rechten om de verlichting handmatig te mogen schakelen: - De check box(en) ‘Updaten op DAG’ en/of ‘Wedstrijd Niveau’ staan niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers.
Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
Planner ontbreekt in het overzicht? | Planner
U beschikt niet over de juiste rechten om de Planner te kunnen zien:
De check box ‘Planner’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers. Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
Reserveringen ontbreken in de Planner? | Planner
Module ontbreekt aan uw park en/of Rechten ontbreken aan uw account en/of Configuratie is nog niet volledig:
- Module: ‘Afhangbord en Reserveringen’ wordt niet afgenomen.
- Rechten: U beschikt niet over de juiste rechten om een gevulde Planner te kunnen zien: De check box ‘Planner’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers. Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
- Configuratie Meshlink: Check box bovenaan de pagina ‘Toon Afhangbord’ is niet aangevinkt.
- Configuratie Meshlink: Sportvelden ontbreken in het parkoverzicht | Parkoverzicht waardoor Planner reserveringen ook niet kan indelen.
- Configuratie Leden administratiepakket: KNLTB.Club of AllUnited zet nog geen reserveringen door richting Meshlink.
Ik kan geen acties en/of reserveringen toevoegen aan de planner? | Planner
U beschikt niet over de juiste rechten om de Planner te kunnen zien/bewerken:
De check box ‘Planner’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers. Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
Hoe voeg ik handmatig een reservering toe aan de Planner in Meshlink? | Planner
Naast alle reserveringen die vanuit KNLTB.Club en AllUnited binnenkomen is het ook mogelijk om zelf reserveringen toe te voegen aan Meshlink. Dit kunt u op de volgende manier doen:
- Klik op het moment dat u de reservering wilt inplannen.
- Kies een naam voor de reservering en selecteer daarna de startdatum, starttijd, stoptijd en eventueel de dagen dat de reservering zich moet herhalen en tot welke datum de reservering zich dan moet herhalen.
- Kies vervolgens de stoptijd en het niveau waarop de lampen moeten fungeren, de velden waarop de reservering plaats moet vinden en eventueel een pincode die u aan de reservering wilt koppelen t.b.v. toegang.
- Vervolgens kunt u een lid hangen aan de reservering, dit is geen vereiste.
- Druk tot slot op de knop Opslaan en u zal uw reservering in de Planner zien verschijnen.
Hoe voeg ik handmatig een actie toe aan de Planner in Meshlink? | Planner
Naast reserveringen is het ook mogelijk om acties in de Planner in te plannen. Acties kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat u zeker bent dat de verlichting altijd standaard uit gaat om 00:00. Dit kunt u op de volgende manier doen.
- Klik op het moment dat u de actie wilt inplannen.
- Kies een naam voor de actie en selecteer daarna de startdatum, starttijd, en eventueel de dagen dat de actie zich moet herhalen en tot welke datum de actie zich dan moet herhalen.
- Kies vervolgens in plaats van ‘Reservering’ (Links) voor Actie (Rechts). Selecteer vervolgens de actie die moet plaats vinden voor het gehele park of per veld.
- Vervolgens kunt u een lid hangen aan de actie, dit is geen vereiste.
- Druk tot slot op de knop Opslaan en u zal uw actie in de Planner zien verschijnen.
Indoor pagina ontbreekt in mijn overzicht? | Indoor
Module wordt niet afgenomen en/of Rechten ontbreken aan uw account:
- Module ‘Toegang – ledenpas/pincode toegang’ wordt niet afgenomen.
- Rechten: U beschikt niet over de juiste rechten om de Indoor pagina te kunnen zien:
- De check box ‘Indoor’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers.
Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
Het beheren van toegangsgroepen (Access Groups) ontbreekt op de Indoor pagina? | Indoor
Modules ontbreken aan uw park en/of Rechten ontbreken aan uw account:
- Modules: ‘Toegang – ledenpas/pincode toegang’ en ‘Toegang- beheer toegangspunten’ wordt niet afgenomen.
- Rechten: U beschikt niet over de juiste rechten om deze optie op de Indoor pagina te zien: De check box ‘Beheer Access Groups’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers. Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
Er ontbreken Access Points in Meshlink? | Indoor
Deze zijn dan nog niet opgehaald vanuit het toegangcontrolesysteem. Neem zodra een of meerdere nieuwe Acces Points geïnstalleerd zijn contact op met uw Meshlink reseller of met Meshlink via support@meshlink.nl.
Acces Group namen komen niet overeen met de namen in KNLTB.Club of AllUnited? | Indoor
Meshlink haalt enkel de groepen op uit KNLTB.Club of AllUnited. U kunt om het overzichtelijk te maken een zelf een naam en deuren toevoegen aan de Acces Groups.
- Dit doet u door te klikken op het potloodje bij de Access Group waar u een naam aan wilt koppelen.
- Klik op Access Point(s) en selecteer het veld ‘Naam’ en voeg de naam toe die bij dit Acceslevel past. Bijvoorbeeld: 1 – Toegang junior onder 12.
- Zodra u dit heeft gedaan kunt u op opslaan klikken en dan zal deze naam gekoppeld zijn aan deze Acces Group.
- Herhaal dit voor alle Acces Groups waar u de naam van wilt aanpassen.
Hoe voeg ik deuren (Access Points) toe aan toegangsgroepen (Access Groups) in Meshlink? | Indoor
Zorg ervoor dat u over de rechten ‘Indoor’ en ‘Beheer Acces Groups’ beschikt. Zorg er daarnaast voor dat alle deuren goed geconfigureerd staan en opgehaald zijn door Meshlink. Als het goed is kunt u nu de Access Points die u bovenaan de pagina ziet ook toevoegen aan de Acces Groups.
- Dit kunt u doen door te klikken op het potloodje bij de Access Group waar u Access Points aan wil koppelen bijvoorbeeld 1.
- Klik op Access Point(s) en selecteer de deuren die aan deze Acces Group moeten worden toegevoegd.
- Zodra u dit heeft gedaan kunt u op opslaan klikken en dan zijn de Acces Points (deuren) gekoppeld aan de Acces Group.
- Herhaal dit voor alle Acces Groups waar u Access points (deuren) aan wil hangen.
Ik kan geen nieuwe gebruiker toevoegen aan Meshlink? | Gebruikers
Rechten ontbreken aan uw account.
De check box ‘Beheer gebruikers’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers.
Toevoegen van een nieuwe gebruiker aan Meshlink | Gebruikers
- Ga naar de pagina ‘Gebruikers’.
- Klik op de lichtblauwe knop met de tekst ‘+ Gebruiker toevoegen’.
- Vul de naam en het e-mailadres in van de persoon die u wilt toevoegen als gebruiker aan uw park.
- Kies een wachtwoord voor deze gebruiker of laat het veld open zodat de gebruiker zelf een wachtwoord kan kiezen.
- Geef de gebruiker de rechten die deze persoon mag hebben. Meer informatie over wat de check boxen betekenen kunt u hier vinden: Meer informatie over rechten checkboxen gebruiker | Gebruikers.
- Gebruikers die zelf een bepaald recht niet hebben kunnen dit ook niet aan een ander geven. Zo kan het zijn dat u niet alle check boxen ziet wanneer u een nieuwe gebruiker aanmaakt.
- Druk tot slot op opslaan en uw nieuwe gebruiker zal een mail ontvangen met daarin een link om Meshlink te gaan gebruiken.
Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers
- Ga naar de pagina ‘Gebruikers’.
- Klik op het potloodje achter de gebruiker waarvan je de rechten wilt wijzigen.
- Geef de gebruiker de rechten die deze persoon mag hebben. Meer informatie over wat de check boxen betekenen kunt u hier vinden: Meer informatie over rechten checkboxen gebruiker | Gebruikers.
- Gebruikers die zelf een bepaald recht niet hebben kunnen dit ook niet aan een ander geven. Zo kan het zijn dat u niet alle check boxen ziet wanneer u een nieuwe gebruiker aanmaakt.
- Druk tot slot op opslaan en de rechten van de gebruiker zullen direct gewijzigd zijn.
Ik kan een bepaald recht niet geven aan een andere gebruiker? | Gebruikers
Gebruikers die zelf een bepaald recht niet hebben kunnen dit ook niet aan een ander geven. Zo kan het dus ook voorkomen dat u maar enkele van alle check boxen ziet wanneer u een gebruiker wilt aanmaken.
Meer informatie over rechten checkboxen gebruikers | Gebruikers
Er bestaan twee soorten permissies namelijk Dag permissies en Actie permissies.
Dag permissies: bepalen op welke dagen de gebruiker bepaalde rechten heeft:
Updaten op maandag = Gebruiker kan verlichting schakelen op maandag
Updaten op dinsdag = Gebruiker kan verlichting schakelen op dinsdag
Updaten op woensdag = Gebruiker kan verlichting schakelen op woensdag
Updaten op donderdag = Gebruiker kan verlichting schakelen op donderdag
Updaten op vrijdag = Gebruiker kan verlichting schakelen op vrijdag
Updaten op zaterdag = Gebruiker kan verlichting schakelen op zaterdag
Updaten op zondag = Gebruiker kan verlichting schakelen op zondag
Actie permissies: bepalen welke acties gebruikers wel en niet mogen uitvoeren:
Beheer gebruikers = Gebruiker kan gebruikers toevoegen en verwijderen.
Wedstrijd niveau = Gebruiker kan verlichting op wedstrijd niveau schakelen.
Powermeter = Gebruiker heeft inzicht in de powermeter (vaak n.v.t.).
Beregening = Gebruiker heeft inzicht in beregening en kan aan/uitschakelen.
Persoonlijke acties = Gebruiker kan acties toevoegen aan de Planner
Planner = Gebruiker kan de Planner zien in overzicht en res. toevoegen.
Engineer = Enkel voor installateur & hoofdgebruiker (zorgt ervoor dat andere beheerders dit account niet kunnen verwijderen).
Apparaten = N.v.t. (Meshlink instelling, werkt niet voor normale gebruikers)
Activiteiten overzicht = Gebruiker heeft inzicht in het activiteitenoverzicht (licht/toegang).
Indoor overzicht = Gebruiker heeft toegang tot indoor pagina en kan deuren openen.
Beheer access groups = Gebruiker kan toegangsniveaus beheren.
Waarom ontbreken onze leden in Meshlink? | Leden
Module wordt niet afgenomen en/of Configuratie is nog niet volledig.
- Module ‘Toegang – ledenpas/pincode toegang’ wordt niet afgenomen.
- Ledenadministratie pakket (KNLTB.Club/ AllUnited) zet leden niet richting Meshlink door.
- Dit kan komen doordat er nog stappen niet voltooid/doorlopen zijn door: U als tennisclub, KNLTB.Club /AllUnited, uw installateur of Meshlink. Om die reden is het dan ook van belang om goed de stappen te doorlopen die noodzakelijk zijn om uw leden in Meshlink te kunnen gaan zien. Meer informatie kunt u hierover opvragen bij AllUnited of KNLTB.Club
Meer informatie hoe u uw leden in Meshlink kunt krijgen kunt u hier vinden: Meshlink manuals | Configuratie KNLTB.Club / AllUnited voor koppeling ledenpas/pincode toegang.
Waarom ontbreken er 'Cards' in Meshlink? | Leden
Module wordt niet afgenomen en/of Configuratie is nog niet volledig.
- Module ‘Toegang – ledenpas/pincode toegang’ wordt niet afgenomen.
- Acces levels zijn niet toegekend aan leden binnen het Ledenadministratie pakket (KNLTB.Club/ AllUnited). Meer informatie hoe u uw ledenpassen in Meshlink kunt krijgen kunt u hier vinden: Meshlink manuals | Configuratie KNLTB.Club / AllUnited voor koppeling ledenpas/pincode toegang.
Waarom staan er al 3 ‘Cards’ in Meshlink bij onze leden? | Leden
Het zou kunnen dat er standaard al drie kaarten in Meshlink staan wanneer u bij ‘Leden’ kijkt. Deze drie kaarten zijn drie pincodes voor de aankomende drie weken. Zodra de digitale ledenpas is geactiveerd dan kan men zowel met de ledenpas als via deze pincode toegang krijgen. Meer informatie over de digitale ledenpas is te vinden op: https://www.centrecourt.nl/alles-voor-verenigingen/digitale-ledenpas/
Wekelijkse pincode en/of ledenpas werkt niet op de toegangsdeur? | Leden
Zodra een pincode niet werkt dan is het aan u om te controleren of de juiste pincode wel in Meshlink staat. Dit kunt u doen door binnen Meshlink te gaan naar:
- Leden in het overzicht.
- Zoek naar het lid.
- Controleer of het lid via de API is binnengekomen (staat er achter zijn naam een vinkje bij ‘API’?).
- Klik op het potloodje achter de naam van dit lid.
- Kijk bij Kaarten.
- Laat de muis op de klok staan bij alle drie de pincodes
- Controleren welke pincode actief zou moeten zijn.
Via deze weg kunt u zelf achterhalen of de pincode die men in de Club app heeft overeenkomt met de pincode die in Meshlink staat. Mocht het zo zijn dat deze pincodes niet overeenkomen dan is er iets misgegaan gedurende de sync tussen KNLTB.Club/ AllUnited en Meshlink. Om die reden dan ook graag contact opnemen met uw ledenadministratie pakket.
Mocht het zo zijn dat de pincodes wel overeenkomen dan is er iets misgegaan tijdens de sync vanuit Meshlink richting het toegangcontrolesysteem. Dit kan meerdere oorzaken hebben vandaar dan ook dat het belangrijk is om het volgende te checken voordat u contact opneemt met Meshlink.
- Check of dat de juiste kaart/pincode en of er een acceslevel hangt aan de persoon in kwestie. Als er geen acceslevel aan een persoon hangt dan heeft hij ook geen rechten om de deur te openen.
- Check of dat de deur aan het acceslevel hangt van de persoon in kwestie. Dit kunt u doen met de rechten: ‘Indoor’ en ‘Beheer Access Groups’. Mocht dat niet zo zijn volg dan de volgende stappen: Hoe voeg ik deuren (Access Points) toe aan toegangsgroepen (Access Groups) in Meshlink? | Indoor
- Check of dat er recentelijk een storing is geweest waarbij het internet het niet heeft gedaan of de stroom tijdelijk is afgesloten. Wanneer zoiets gebeurt dan kan het zijn dat de Meshlink Gateway eens opnieuw opgestart moet worden. Meer informatie over hoe u dit kunt doen kunt u hier vinden: Meshlink Gateway opnieuw opstartem | Status.
- Check of de Meshlink Gateway nog van internet en stroom wordt voorzien.
- Check of de Paxton PC nog steeds aan staat (enkel bij Paxton). Deze moet 24/7 draaien anders zal de koppeling niet werken.
- Check of dat Axema controller nog steeds online is (enkel bij Axema).
Wanneer u dit allemaal gecheckt heeft voer dan een handmatige sync vanuit KNLTB.Club of AllUnited uit waarbij alle leden nogmaals opnieuw met hun pincode en/of ledenpas naar ons worden gesynct. Als het goed is zou Meshlink nu ook alle informatie juist doorzetten richting het toegangcontrolesysteem. Mocht dit nog steeds niet werken neem dan contact op met Meshlink via support@meshlink.nl.
Tijdelijke pincode aanmaken in Meshlink | Leden
- Open Meshlink en klik op leden/members binnen het menu aan de linkerzijde.
- Klik binnen deze pagina op het blauwe balkje ‘Add/toevoegen’ rechtsboven aan de pagina.
- Geef dit lid een voor- en achternaam bijvoorbeeld: Tijdelijke Noodcode.
- Voeg vervolgens bij dat lid been nieuwe kaart toe door op het plusje te klikken bij kaarten.
- Kies voor kaart formaat: decimaal.
- Kies voor kaart type: personal code.
- Vul bij kaartcode een 6-cijferige pincode.
- Vink primair aan en druk op opslaan van de pincode/kaart.
- Klik dan bij acceslevels op het plusje en selecteer het acceslevel dat u aan de pincode wilt hangen.
- Kies een tijd vanaf wanneer deze geldig moet zijn, en eventueel tot wanneer deze geldig moet zijn.
- Druk op opslaan en uw tijdelijke code is nu in Meshlink vastgelegd.
- Meshlink zal zorgen dat deze binnen een half uur in uw toegangscontroller zal staan en gebruikt kan worden.
Activiteitenoverzicht ontbreekt in mijn overzicht? | Activiteitenoverzicht
Module wordt niet afgenomen en/of Rechten ontbreken aan uw account:
- Module: ‘Toegang – ledenpas/pincode toegang’ en/of ‘Handmatige schakeling’ wordt niet afgenomen.
- Rechten: U beschikt niet over de juiste rechten om de Indoor pagina te kunnen zien: Check box ‘Activiteitenoverzicht’ staat niet aangevinkt voor uw account. Informeer of een andere gebruiker deze check box voor u kan aanvinken. Meer informatie hierover kunt u hier vinden: Het wijzigen van rechten van een gebruiker | Gebruikers. Mocht dat niet lukken neem dan contact op met uw Meshlink reseller of stuur een mail naar support@meshlink.nl.
Waarom zie ik in Axema/Paxton niet de namen van mijn leden, maar Meshlink leden? | Activiteitenoverzicht
U ziet in Meshlink de namen van uw leden staan. Deze zetten wij niet door richting het toegangcontrolesysteem. Om die reden kunt u dan ook het activiteitenoverzicht terugvinden onder Activiteitenoverzicht. Hierin zullen zowel toegang- als verlichting activiteiten worden getoond.
Hoe weet ik welk lid in Meshlink hoort bij de Meshlink user in Axema/Paxton? | Activiteitenoverzicht
Om te achterhalen welk lid aan de user in het toegang controlesysteem hangt (meshlink 85734) kunt u in Meshlink zoeken op de pagina ‘Leden’ naar het nummer dat achter meshlink staat in dit geval 85734.
Andersom is het ook te achterhalen door te kijken welk nummer een persoon heeft in Meshlink en deze dan te zoeken binnen de Net2 / VAKA software. Het nummer is te vinden onder de geboortedatum van de persoon in kwestie wanneer je op het potloodje achter de naam van deze persoon klikt.
Activiteitenoverzicht update niet meer sinds een bepaalde datum | Activiteitenoverzicht
Wanneer dit het geval is dan raden we u aan om de Meshlink Gateway eens opnieuw op te starten. Meer informatie over hoe u dit kunt doen kunt u hier vinden: Meshlink Gateway opnieuw opstarten | Status.
Meshlink Gateway geeft aan offline te zijn | Status
Het kan voorkomen dat de Meshlink gateway offline wordt weergegeven. Dit komt omdat er twee services draaien op de Meshlink Gateway.
De eerste service is een soort check die je kunt sturen vanuit Meshlink naar de Gateway. Als je hierop klikt en de Gateway geeft dan een signaal dan weet je dat hij internet heeft. Nu bestaat er een probleem dat deze functie/service op de Gateway op dit moment niet werkt, waardoor hij aangeeft offline te zijn. Echter werkt de service van het sturen van het signaal vaak niet terwijl de Meshlink Gateway daadwerkelijk wel gewoon van internet voorzien is. De reden dat de Gateway dan ook offline aangeeft komt dus ook enkel omdat hij geen signaal terugstuurt als je hem checkt.
De tweede service die draait op de Meshlink Gateway is het toevoegen van nieuwe leden, bardiensten en andere acceslevel wijzigingen in Axema/Paxton. Wanneer deze service niet meer werkt dan zal Toegang niet meer werken. Dus het toevoegen van bardiensten, nieuwe leden etc. via de sync gaat dan niet meer. Als dit het geval is dan is de Gateway voor zijn werking daadwerkelijk offline/defect.
Het toegangsgedeelte zou altijd moeten blijven werken ook al geeft de Meshlink Gateway offline weer in de Status omgeving. Mocht dat niet meer werken dan kijken we graag mee naar waar het probleem aan kan liggen. Soms is dat een IP-adres dat is veranderd of een service die is gestopt met draaien. De fout van de offline weergave kan pas opgelost worden wanneer we een nieuwe versie releasen voor Meshlink Gateway, waarbij de Gateway dus weer signalen naar ons terugstuurt als je op check klikt. Dit gebeurt nu soms wel en soms niet. Wanneer u twijfelt over de werking van uw Gateway kunt u altijd contact opnemen met uw Meshlink reseller of support@meshlink.nl.
Meshlink Gateway opnieuw opstarten (rood kruisje verhelpen) | Status
- Haal de stekker van de Meshlink Gateway uit het stopcontact.
- Wacht 30 seconden.
- Steek de stekker van de Gateway weer in het stopcontact.
- Wacht opnieuw 30 seconden.
- De Meshlink Gateway is opnieuw opgestart en zou weer moeten gaan werken.
- Open Meshlink en ga naar de pagina genaamd ‘Status’.
- Klik vervolgens op de knop ‘Check’.
- Daarna zal er, als alles goed is gegaan, een groen vinkje naast ‘Meshlink Gateway’ verschijnen.