Storing Meshlink
Woensdag 4-12-2024 - 16:17 uur
Momenteel ligt onze focus op de volgende zaken:
-
Het updaten van Meshlink Gateways bij klanten die Axema VAKA gebruiken. Dit loopt gestaag en we verwachten alle klanten begin volgende week te hebben voorzien van informatie over wanneer wij hen bezoeken.
-
Gebruikers van Paxton Net2:
We verwachten in de loop van volgende week afspraken te kunnen plannen voor het updaten. Houd hiervoor email en telefoon goed in de gaten. In de meeste gevallen kan dit op afstand gebeuren. -
Belangrijke informatie voor klanten wiens Meshlink Gateway inmiddels is geüpdatet:
De communicatie tussen Meshlink en de gateway is weer actief. Echter werken we nog aan het stabiliseren van de diensten voor delen van pincodes en bardiensten. Het kan voorkomen dat dit nog niet optimaal werkt. Hierdoor zullen de codes in de Club App voorlopig nog niet automatisch ververst worden zodat voor zo veel mogelijk klanten en leden de codes nog actief blijven. Deze wekelijkse verversing zal op een later moment worden hervat. Dit zal automatisch gebeuren in samenspraak tussen Meshlink en KNLTB.Club & AllUnited.
Wilt u zeker weten dat we direct de juiste persoon binnen uw club informeren over het updatemoment op uw club? Vul dan dit formulier in.
We danken u nogmaals voor uw geduld en begrip. We werken nog steeds met man en macht aan de oplossingen om de impact op uw club te minimaliseren.
Donderdag 28-11-2024 - 08:47
Onze ontwikkelaars werken hard aan het stabiliseren van het systeem. Helaas kunnen we nog niet garanderen dat alle diensten optimaal en continu online zijn. Onze collega's en collega's van partners bezoeken momenteel honderden clubs voor het uitvoeren van een nodige update aan de Meshlink Gateway. We verwachten alle clubs eind volgende week te hebben gecontacteerd. Houd de e-mailadressen van uw club goed in de gaten. Bedankt voor uw geduld en vertrouwen.
Vrijdag 22-11-2024 - 16:30
De eerste clubs zijn gecontacteerd voor een update aan de Meshlink Gateway. Wilt u zeker weten dat we direct de juiste persoon binnen uw club informeren over het updatemoment op uw club? Vul dan dit formulier in.
Inmiddels hebben we de eerste clubs voorzien van een update van de Meshlink Gateway, zij kunnen weer gebruik maken van onze diensten voor toegangscontrole. Ons team blijft werken aan de stabiliteit van deze en andere diensten.
Nogmaals dank voor uw geduld, begrip en medewerking. Houd uw email en telefoon in de gaten rondom de planning van de Meshlink Gateway update.
Donderdag 21-11-2024 - 12:34 uur
We werken hard aan het herstellen en stabiliseren van onze diensten. Vanaf morgen, 22 november, zullen we starten met het persoonlijk contacteren van onze klanten in verband met de noodzakelijke update aan de Meshlink Gateway. We gaan met honderden clubs contact zoeken. Hierdoor kan het zijn dat het nog enkele dagen duurt voordat we u persoonlijk kunnen informeren wanneer we de update voor u uitvoeren. We begrijpen daarbij de impact op uw club. Gezien de grote logistieke operatie vragen we u om onze planning te respecteren en rekenen we op uw medewerking. We danken u voor uw flexibiliteit en we vertrouwen erop dat we samen met u alle diensten herstellen.
Koppeling Meshlink in combinatie met Axema VAKA
Voor de klanten waar Axema VAKA gebruikt wordt, zullen we op locatie een update uitvoeren. We zullen u laten weten wanneer we hiervoor bij u langs zullen komen. Gezien het grote aantal parken dat bezocht moet worden, hebben we een strakke planning om zo snel mogelijk al onze klanten te bezoeken. We rekenen er daarom op, dat u er zorg voor zal dragen dat iemand aanwezig zal zijn om ons te assisteren.
Koppeling Meshlink in combinatie met Paxton Net2
Voor klanten die Paxton Net2 gebruiken, kunnen we in de meeste gevallen op afstand een update uitvoeren. Waar een update op afstand niet mogelijk is zullen we u bezoeken. We zullen u tijdig informeren over het updateproces en de te treffen voorbereidingen.
Woensdag 20-11-2024 - 07:53 uur
De geplande migratie van ons systeem afgelopen nacht duurt langer dan gepland. De verwachting is dat een deel van onze diensten in de loop van vandaag weer beschikbaar zullen zijn. Deze migratie is een stap om de storing in onze dienst voor toegangscontrole op te lossen. Dit is echter nog niet verholpen. Hiervoor is een update aan de Meshlink Gateway nodig. Hierover zullen wij u persoonlijk contacteren.
Dinsdag 19-11-2024 – 11:25 uur
Aankomende nacht (dinsdag 19 november op woensdag 20 november) zal ons volledige systeem worden gemigreerd naar een nieuwe omgeving. Dit houdt in dat alle diensten tijdelijk offline zullen zijn. Deze werkzaamheden staan gepland vanaf woensdag 02:00 uur en zullen naar verwachting tot uiterlijk woensdag 05:00 uur duren.
Deze werkzaamheden zijn nodig om de veiligheid, stabiliteit en werking van onze diensten op de lange termijn te garanderen. Deze werkzaamheden zullen de storing in onze dienst voor toegangscontrole nog niet verhelpen. Hiervoor is een update aan de Meshlink Gateway nodig. Hierover zullen wij u persoonlijk contacteren.
Maandag 18-11-2024 - 14:05 uur
Op de avond van woensdag 13 op 14 november is er een cyberaanval geweest op de digitale infrastructuur van Meshlink. We begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op clubs en leden, en we willen u graag informeren over de situatie en onze aanpak om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Allereerst willen we benadrukken dat alle persoonsgegevens veilig zijn. Deze worden opgeslagen in een aparte, beveiligde omgeving en zijn niet geraakt door de aanval. De aanval heeft echter wel de communicatie tussen aangesloten diensten zoals verlichting, reserveringssystemen en toegangscontrole beïnvloed waardoor deze in veel gevallen niet via de app te bedienen zijn.
De cyberaanval heeft ernstige schade aangericht aan onze digitale infrastructuur. Hierdoor is het noodzakelijk om grote delen van het systeem opnieuw op te bouwen. Dit is een complex en tijdsintensief proces, maar het is essentieel om de veiligheid, stabiliteit en werking van onze diensten op de lange termijn te garanderen.
Onze aanpak:
-
We zetten nieuwe, veilige systemen op en migreren hiernaar. Dit kan betekenen dat bepaalde diensten tijdelijk offline zijn. Hierover zullen we u zo goed als mogelijk op de hoogte houden.
-
Meshlink of uw installateur neemt persoonlijk contact met uw club op om een afspraak te maken voor een noodzakelijke update van de Meshlink-gateway. Deze zullen vanaf eind deze week ingepland worden.
-
De duur van de downtime verschilt per club, afhankelijk van de updateplanning.
Wij zetten alle beschikbare mankracht en externe experts in om de impact zoveel mogelijk te beperken en uw club zo snel mogelijk weer volledig operationeel te maken. We houden u via deze pagina op de hoogte van de voortgang en informeren u tijdig over eventuele onderbrekingen.
Bedankt voor uw begrip en vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
Het Meshlink-team
-----