Storing Meshlink
Woensdag 20-11-2024 - 07:53 uur
De geplande migratie van ons systeem afgelopen nacht duurt langer dan gepland. De verwachting is dat een deel van onze diensten in de loop van vandaag weer beschikbaar zullen zijn. Deze migratie is een stap om de storing in onze dienst voor toegangscontrole op te lossen. Dit is echter nog niet verholpen. Hiervoor is een update aan de Meshlink Gateway nodig. Hierover zullen wij u persoonlijk contacteren.
Dinsdag 19-11-2024 – 11:25 uur
Aankomende nacht (dinsdag 19 november op woensdag 20 november) zal ons volledige systeem worden gemigreerd naar een nieuwe omgeving. Dit houdt in dat alle diensten tijdelijk offline zullen zijn. Deze werkzaamheden staan gepland vanaf woensdag 02:00 uur en zullen naar verwachting tot uiterlijk woensdag 05:00 uur duren.
Deze werkzaamheden zijn nodig om de veiligheid, stabiliteit en werking van onze diensten op de lange termijn te garanderen. Deze werkzaamheden zullen de storing in onze dienst voor toegangscontrole nog niet verhelpen. Hiervoor is een update aan de Meshlink Gateway nodig. Hierover zullen wij u persoonlijk contacteren.
Maandag 18-11-2024 - 14:05 uur
Op de avond van woensdag 13 op 14 november is er een cyberaanval geweest op de digitale infrastructuur van Meshlink. We begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op clubs en leden, en we willen u graag informeren over de situatie en onze aanpak om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Allereerst willen we benadrukken dat alle persoonsgegevens veilig zijn. Deze worden opgeslagen in een aparte, beveiligde omgeving en zijn niet geraakt door de aanval. De aanval heeft echter wel de communicatie tussen aangesloten diensten zoals verlichting, reserveringssystemen en toegangscontrole beïnvloed waardoor deze in veel gevallen niet via de app te bedienen zijn.
De cyberaanval heeft ernstige schade aangericht aan onze digitale infrastructuur. Hierdoor is het noodzakelijk om grote delen van het systeem opnieuw op te bouwen. Dit is een complex en tijdsintensief proces, maar het is essentieel om de veiligheid, stabiliteit en werking van onze diensten op de lange termijn te garanderen.
Onze aanpak:
-
We zetten nieuwe, veilige systemen op en migreren hiernaar. Dit kan betekenen dat bepaalde diensten tijdelijk offline zijn. Hierover zullen we u zo goed als mogelijk op de hoogte houden.
-
Meshlink of uw installateur neemt persoonlijk contact met uw club op om een afspraak te maken voor een noodzakelijke update van de Meshlink-gateway. Deze zullen vanaf eind deze week ingepland worden.
-
De duur van de downtime verschilt per club, afhankelijk van de updateplanning.
Wij zetten alle beschikbare mankracht en externe experts in om de impact zoveel mogelijk te beperken en uw club zo snel mogelijk weer volledig operationeel te maken. We houden u via deze pagina op de hoogte van de voortgang en informeren u tijdig over eventuele onderbrekingen.
Bedankt voor uw begrip en vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
Het Meshlink-team
-----